2 Mart 2017 Perşembe

BALIK ÇEVİRME

Eskiden kızartma olabilecek balıkları una bulayıp bol yağda kızartırdım. Balıklar kuru kuru olurdu. Birgün balıkçıma sordum. Kızartma yapılacak balıkları nasıl yapıyorsunuz diye. Bana balıkları bol yağda kızarttığım zaman bütün suyunu ve vitaminini kaybettiğimi söyledi. Az yağda mısır ununa bulayarak kızartma yapmamı önerdi. İşte o gün bu gündür kızartma balıklarımı söylediği gibi hazırlıyorum. Ayrıca gidip kendime bir de çevirme tavası aldım şimdi hazırladığım balıklar hem sağlıklı hem de çoook lezzetli oluyor ve kızgın yağ kokusu da evime yayılmıyor.

MALZEMELER

Küçük Barbun Balığı, Sardalya veya Hamsi hangisini arzu ederseniz.
Mısır unu , Tuz, sıvı yağ

HAZIRLANIŞI

Balıklarınızı iyice yıkayıp suyunu iyice süzdürün. Mısır ununu tuzla karıştırıp balıkları bulayın ve fazlasını silkeleyin. Tavenın altını biraz yağlayın ve balıkları dizin. Sonra ocağın üstünde altı kızarıncaya kadar pişirin.
Özel kapağı ile çevirip tavayı tekrar yağlayıp diğer tarafını da kızartın.
Bol yeşillili bir salata, roka maydanoz, turp ile servis edin.

AFİYET OLSUN...