7 Ekim 2017 Cumartesi

KUZU CİĞERİ YAHNİSİ



Necip Usta'nın leziz tariflerinden bir tanesi .Tarifte katı yağ kullanılmış. Ben sıvı yağ ile yaptım. Hangi yağı kullanacağınızı size bıraktım. Fazla sulu sevmiyorsanız su miktarını azaltabilirsiniz.

     MALZEMELER

2 adet kuzu ciğeri ( 600 gr)
5 yemek kaşığı yağ (200 gr ) (tereyağ, sıvı yağ, margarin hangisini isterseniz kullanın)
5 adet orta boy soğan
5 bağ yeşil soğan veya yeşil biber
2 adet iri domates
1 tatlı kaşığı tuz
4 su bardağı su, az karabiber

     HAZIRLANIŞI

1. Zarları temizlenmiş ciğerleri ikişer santim büyüklüğünde zar biçiminde kesip bir kaba koyun ve üzerine su ekleyerek kanının çıkması için bekletin.
2. Kuru soğanı soyun ve piyaz biçiminde doğrayın. Yeşil soğanların baş ve uç kısımlarını temizleyin ve 5'er santim büyüklüğünde doğrayın.
3. Domateslerin kabuklarını soyup kuşbaşı doğrayın.
4. Derin bir tencereyi ocağa alıp yağı koyup kızdırın.Kuru  soğanları ilave edip 2 dakika kavurup domatesleri ekleyin. ' dakika daha kavurun ve suyunu, tuz ve biberini ilave edin.
5. Ciğeri sudan çıkarıp bir iki defa yıkayıp susuz olarak ilave ediniz ve üzerine  yeşil soğanları serpip bir taşım kaynatın. Üzerinde oluşan köpükleri alın ve ağzını kapatıp kısık ateşte 45 dakika ağır ateşte pişirin.
6. Ağız tadınıza göre ocaktan indirmeden doğranmış maydanoz veya tereotu ekleyip 5 dakika daha pişirebilirsiniz.

     AFİYET OLSUNNN.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder