1 Ekim 2017 Pazar

MANDALİNA REÇELİ


Bu tarifi bir gezi sitesinden aldım. Bodruma gitmiş bir hanım bu reçeli yemiş ve yapımını araştırmış. Deneyerek  araştırarak tarifi en sonunda kıvamında yapabilmiş. Tarifte bodrum mandalinası kullanılmış. Ben bodrum mandalinası bulamadım. Pazardan minik sert kabuklu mandalinalar almıştım onları kullandım çok güzel oldu. Bir de tarifte mandalinalar ikiye bölünmüştü ben dörde böldüm. Benim kullandığım mandalinaların içinde de hiç çekirdek yoktu onun için çekirdek bohçası koymadım. Araştırıp bu tarifi paylaştığı için tarif sahibine çok teşekür ederim Mutlaka deneyin gerçekten çok lezzetli bir reçel oldu...


MALZEMELER

1 kilo bodrum mandalinası (veya çok minik mandalina)
1,5 kilo toz şeker
1 bardak su

HAZIRLANIŞI

1. Mandalinaları iyice yıkayın. Bir çatalla kabuk üzerinde hafifçe birkaç delik açın.
2. Su dolu bir leğene koyup 2 gün bekletin. Sabah akşam suyunu değiştirin.
3. 3.gün mandalinaları bir tencereye alın. Üzerini geçecek kadar su doldurup bir saat kaynatın.
4. Daha sonra pişmiş mandalinaların suyunu döküp soğuk suyun altında tutun. Soğuk su dolu bir kaba alıp 4 saat bekletin.
5. Genişçe bir tepsi içinde mandalinaları  dörde kesin. Bodrum mandalinası ile yaptıysanız çekirdeklerini dikkatlice ayıklayın. Çekirdekleri bir tülbent içine sarıp bohça yapın.
6. Diğer tarafta toz şekeri bir bardak su ile tencereye alın ve şurup haline gelene kadar ısıtın kaynatmayın.
7. Şurubun içine mandalinaları ekleyin ve çekirdek bohçasını da koyun.( kıvam vermesi için)
8. Reçel yarım saat kaynadıktan sonra yarım limon suyu ekleyin. 15-20 dakika daha kaynatın. Reçel size fazla sulu gelebilir. Çok koyu olacak diye fazla kaynatmayın . Göz kararı ayarlayın komposto kıvamında da olmasın.



AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder