10 Ekim 2017 Salı

YOĞURTÇU


TUPPERWARE Yoğurtçu ile geçen sene tanıştım.Pratik yoğurt yapmak için mükemmel bir mutfak gereci. Eskiden de arada yoğurt mayalardım. Sıcaklığını ayarlayamadığım zaman yoğurt tutmazdı, uzun saat beklemem gerekirdi vs. yoğurt yapmaya üşenirdim. Yoğurtçunun altı tane kapaklı tek yemelik kapları da çok güzel ve pratik. Açıp anında yiyip bitiriyorsunuz.
Bunun yanı sıra geçenlerde bir program izledim. Piyasada pastörize yoğurt ve sütlerin sağlığımız açısından zararları hakkında. Dayanıklı olabilmeleri için ne gibi işlemlerden geçtikleri ve özellikle büyüme aşamasındaki çocuklarımızın hormonları üzerinde yaptığı etkiler. Evet kendimizi her şeyden belki koruyamayabiliriz ama ne kadar aza indirgersek  ve doğal beslenmeye önem verirsek ve bu ürünleri almamaya dikkat edersek belki kaybetmiş olduğumuz, kendi ellerimizle tükettiğimiz doğal ürünleri piyasaya geri döndürebiliriz. Çocuklarımıza en azından "Doğal Bir Ortamda" yaşama hakkı verebiliriz. Unutmayalım çocuklarımız bizi karşılarındaki bir ayna gibi görüyor. Biz ne yaparsak onlarda bizi taklit ediyor. Sizin yemek yeme alışkanlığınız nasılsa çocuğunuz da yeme alışkanlığı ona göre şekilleniyor. Sebze sevmiyorsanız ,süt yoğurt yemiyorsanız, baba evde yemek seçiyorsa, çocuklarımızdan da farklı davranmasını beklememeliyiz. Haydi gelin yoğurdumuzu evde yaparak başlayalım sağlıklı beslenmeye. Ben bundan sonra üşenmiyorum ve kendi yoğurdumu kendin yapıyorum. Sağlığımızı bozan ürünleri protesto ediyorum ve almıyorum...

YOĞURTÇU İLE NASIL YOĞURT YAPILIR?

1.  Buzdolabından çıkardığınız günlük sütünüzü (özellikle) ölçerek büyük hazneye koyun. Sütünüz altı küçük kap ölçüsünde olacak.

2.  1 çorba kaşığı yoğurdu (mandıradan alabilirseniz katkısız) bir kasede ölçtüğünüz sütten biraz katarak iyice karıştırın.
3.  Bu karışımı sütünüze katın ve iyice yedirin.

4.  Minik yoğurt kaplarınıza eşit olarak paylaştırıp süzgülü hazneye yerleştirip geniş haznenin içine koyun. Kapaklarını kapatmayın.

5. Son olarak kabın üzerinde bir parmak boşluk kalacak şeklinde kaynar suyla doldurup kırmızı kapağını kapatın. Altına bir havlu koyarak yoğurtçuyu deymeyeceğiniz bir yere koyun.

6. Dört saat sonra kapaklarını kapatıp yoğurtlarınızı dolaba yerleştirin. Bir iki saat dinlenmeleri için buzdolabında bekletin.

AİLENİZLE KEYİFLİ VE SAĞLIKLI YEMENİZ DİLEĞİYLE...
AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder