19 Ağustos 2017 Cumartesi

FESLEĞENLİ LİMONATA


Aroması çok yüksek bir limonata tarifi. Limonun kabuklarıyla hem bir gece beklemesi hem de daha sonra ovulması tadını daha kuvvetlendiriyor. Fesleğen de tadını taçlandırıyor diyebilirim. Evde muhakkak bir saksı İtalyan fesleğeni yetiştirmenizi tavsiye ederim...

MALZEMELER

5 adet limon+ 1 limon suyu
1,5 su bardağı  toz şeker
3 su bardağı su
10 yaprak fesleğen veya taze nane

YAPILIŞI

1. Limonları iyice fırçalayarak yıkayın, kurutun. Kabukları ile beraber doğrayın ve üzerine şekeri döküp karıştırın.
2. Bir gece buzdolabında bekletin.
3. Ertesi gün karışımı altında derin bir kap olan süzgece koyun ve iyice ezin. İçine su ve bir limon suyunu ilave edin. Karıştırın, soğutun .
4. Servis edeceğiniz zaman fesleğenleri ilave edin arzu ederseniz dilimlenmiş limon veya portakal dilimi de koyabilirsiniz.



AFİYET OLSUN...



İTALYAN FESLEĞENİ
    (Basilicum)

İtalyan fesleğeni ile beni arkadaşım Esra tanıştırdı. Kendisine teşekür ediyorum. Ben herkesin bildiği o minik fesleğenlerden başka fesleğen olduğunu duymamıştım.Sağolsun bana tohumlarından verdi. Küçük bir saksıya ektim şimdi  ufak kapalı balkonumda  6-7 tane saksımda fesleğenim var. Gidip taze taze koparıp yemek o kadar keyif veriyor ki anlatamam.  
Okuduğuma göre fesleğene Reyhan da deniyormuş. Ama reyhan büyüdükçe kırmızı renkli oluyor. Bu fesleğenler büyüse de hep yeşil yapraklı kalıyor. onu da sordum Fesleğen çiçek açtığında beyaz çiçek açıyormuş , Reyhan ise pembe çiçek açıyormuş. Yani anlayacağınız aynı familyadan gelmişler.
Bol Fesleğenli yemekler ve günler diliyorum ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder