23 Şubat 2018 Cuma

HUMUS



Humusu seneler önce bir Suriye lokantasında yemiştim. Lezzeti hala damağımdadır. Sonra uzun seneler o lezzette bir humus yiyemedim de yapamadım da. Yapılışı basit ama kıvamını kesinlikle görmem gerekiyordu. Bu sene Antakya da sırf humus yapan Humusçu Behzat ta enfesss bir humus yedim. Artık humus yaparken nasıl bir kıvamda olması gerektiğini anladım. Kesinlikle donuk bir kıvamda olmayacak. Akışkan cıvık da olmayacak. Onun için yaparken mutlaka zeytinyağını ve limonunu azar azar ilave edin.
Bir de humusun sadece sade olarak yenmeyeceğini öğrendim. Yediğim humus yumurtalı sucuklu idi. Ben humusu sade meze olarak yenir zannederdim. Yeni lezzetler yemeyi seven biri olarak iyi ki tatmışım. Ben de artık akşamdan kalan humusları sabah kahvaltısında boll tereyağında pişirdiğim yumurta ile hazırlayıp yiyorum yediriyorum :) Yapmanız gereken tek şey kalan humusu ince olarak bir servis tabağına yayın. üzerine tereyağın da pişmiş sucuklu olur pastırmalı olur yumurtayı koyup servis ediyorsunuz. Dener ve inşallah beğenirsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum sevgiler.

     MALZEMELER

1.5 su bardağı haşlanmış nohut
1/2 su bardağı tahin
1/2 bardak zeytinyağı
2-3 diş sarımsak
1 limon, Tuz
Üzeri için kimyon, kırmızı toz biber, maydanoz

    YAPILIŞI


1. Bir gece önceden ıslattığınız nohutları iyice haşlayın. Haşlama suyundan yarım çay bardağı kadar ayırın.Soğuduktan sonra nohutların kabuklarını soyun.
2. Blenderen içine nohutları , nohut suyunu , tahini ve sarımsağı koyup karıştırın.
3. Zeytinyağını ve limonu azar azar ilave ederek karıştırmaya devam edin. Ekşiliğini damak tadınıza göre ayarlayın. Tuzunu ilave edin.
4. Bütün malzemeler iyice karıştıktan sonra servis tabağına alın
5. En son üzerine 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağıyla karıştırılmış kimyon ve kırmızı toz biberi gezdirin.





AFİYET OLSUNN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder