22 Şubat 2018 Perşembe

KUZU ETLİ ŞEVKETİ BOSTAN


Ben otların bol olduğu bir yerde yaşıyorum. Yağmurlar yağmaya başladıkça bizim burada çeşit çeşit otlar kendini göstermeye başlar. Ben aslen Ankara'lıyım .35 sene önce İzmir'e taşındık. Çok değişik sebzeler ve otlarla karşılaştım. Eşim giritli ve tabii her giritli gibi otları çok seviyor. Pazardan alıp yapmak da güzel ama bu otları kendi ellerinle toplamak çook zevkli ve eğlenceli. Geçen gün komşumla Şevketi Bostan bulmaya çıktık ve 15-20 kök şevketi bostan söktük. Eve geldim ayıkladım ve bir güzel afiyetle yedik. Bu mevsimde pazarlarda bulabileceğiniz bir ot...


MALZEMELER

1 kilo şevketi bostan
300 gram kuşbaşı yağsız kuzu eti veya çok yumuşak dana eti
1 yumurta sarısı
1,5 limon suyu
1 adet kuru soğan
1 tutam tuz
1 tatlı kaşığı un
4 yemek kaşığı yağ

MALZEMELER

1. Düdüklü tencereye veya derince bir tencereye yağla birlikte eti koyun. Yağın rengi şeffaflaşana kadar kavurun.
2. Ete soğanı ekleyin ve kavurmaya devam edin. Son olarak şevketi bostanları da ilave edip 2-3 dakika kavurduktan sonra yarım limon suyu, tuz ve yemeğin üzerini 3 parmak geçecek kadar sıcak su koyup tencerenin ağzını kapatarak 30-35 dakika pişirn.
3. Yemek piştikten sonra çukur bir tabağın içinde yumurta sarısı ve unu çırpın ve yemeğin suyundan kaşık kaşık ekleyin.  Bu karışımı yemeğe ekleyin. 2-3 dakika daha kaynatıp tencereyi ocaktan alın.



AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder